سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فایل های فلش را با یاهو و بینگ جستجو نکنید

ارسال  شده توسط   در 90/7/25 12:45 عصر

نتایج جستجوی برخی کلمات خاص در موتورهای جستجوی یاهو و Bing منجر به هدایت به صفحات خرابکاری می شوند که حاوی یک rootkit بسیار خطرناک هستند.

بنا به گفته متخصصان امنیتی از شرکت تولید کننده آنتی ویروس GFI، جستجوی فایل های فلش با استفاده از موتورهای جستجویBing و یاهو منجر به هدایت به صفحات وب جعلی می شود که منتشر کننده rootkit هایی هستند که به سختی قابلیت حذف یا پاکسازی دارند.

 

این مشکل در نتایج پشتیبانی شده توسط موتور جستجو یا همان تبلیغاتی که در بالای نتایج جستجو برای کلماتی خاص دیده می شوند، وجود دارد.

این نتایج کمی متفاوت از نتایج طبیعی الگوریتم موتور جستجوی Bing است ولی به اندازه ای نزدیک به کلمات مورد جستو است که کاربران غالباً بر روی آنها کلیک می کنند.

در حمله جدید، مشاهده شده است که در زمان جستجوی کلمه ”Adobe Flash”  یک نتیجع تبلیغاتی با عنوان “Download Flash Player” ظاهر می شود که متعلق به وب سایت GetAdobeFlash.com است.

بنا به گفته های شرکت امنیتی GFI کلیک کردن بر روی لینک مذکور کاربر را به صفحه ای جعلی هدایت می کند که به ظاهر لینکی برای دانلود فلش پلیر 10 دارد اما به واقع یک روتکیت بسیار خطرناک را انتشار می دهد که پاک کردن آن تقریباً غیر ممکن است.

در گذشته گوگل هدف اصلی مجرمان اینترنتی برای قانع کردن و فریب دادن تیم فروش این شرکت برای پذیرفتن تبلیغات خرابکارانه بود، اما گوگل در حال حاضر در این مورد بسیار سخت گیری می کند و چنین حملاتی به ندرت بر روی آن مشاهده می شود، به همین دلیل مجرمان اینترنتی به اهداف جدید یعنی یاهو  و Bing هجوم آورده اند.


خالق زبان برنامهنویسی «سی» درگذشت

ارسال  شده توسط   در 90/7/24 4:13 عصر

خالق زبان برنامه‌نویسی «سی» درگذشت

دنیس ریچی پدر زبان برنامه نویسی سی و همین طور یکی از طراحان و خالقان سیستم عامل متن باز یونیکس در سن 70 سالگی درگذشت.

 Dennis Ritchie همچنین ریزپردازنده 4004 شرکت اینتل را در سال 1971 به بازار معرفی کرده و سبب انقلابی در دنیای پردازنده‌های رایانه‌ای شده بود.

همچنین ابداع زبان برنامه نویسی سی توسط او به تسهیل نگارش برنامه‌های رایانه‌ای مدرن کمک شایانی کرد .

مرگ او پس از یک دوره ابتلای طولانی به بیماری رخ داد. وی که مدت زیادی از عمر خود را به کار و فعالیت در آزمایشگاه‌های بل اختصاص داده بود رویکرد قابل تحسینی در زمینه طراحی سیستم داشت.

وی خود گفته بود مهم‌ترین چیزی که برای من اهمیت دارد، طراحی نرم افزارهایی است که افراد نخبه هم بتوانند از کار کردن با آنها لذت ببرند. Dennis Ritchie در سال‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با شرکت آلکاتل – لوسنت داشت و جئونگ کیم رییس آزمایشگاه‌های این شرکت در مورد او گفته است: وی مردی بی نظیر بوده است.

Dennis Ritchie در 9 سپتامبر سال 1941 در محله برونکس ویل شهر نیویورک متولد شد.

پدر وی آلیستر ریچی بعد از تولد وی شغلی را در شهر نیوجرسی به عنوان مهندس سیستم‌های سوییچ و تعویض در آزمایشگاه‌های بل به دست آورد و به همین علت خانواده آنان به این شهر نقل مکان کرد.

بعد از مدتی وی به دانشگاه هاروارد رفت و توانست در سال 1963 در رشته فیزیک لیسانس بگیرد.

او در زمان تحصیل در دانشگاه هاروارد برای اولین بار با رایانه‌ها مواجه شد و با حضور در یک سخنرانی در مورد رایانه یونیواک 1 به این پدیده تازه وارد علاقمند شد.

وی برای ادامه تحصیل به دانشگاه MIT رفت و توجه او از رایانه‌های بزرگ مین فریم به رایانه‌های کوچک‌تر و ارزان قیمت‌تر جلب شد.

ریچی سپس به آزمایشگاه های بل پیوست و بر روی طرح Multics کار کرد.

هدف از اجرای این طرح ابداع سیستم عاملی بود که بر روی همه رایانه‌ها قابل نصب باشد و برنامه‌های مختلف بدون مشکل بر روی آن‌ها کار کنند.

ایده طراحی یک سیستم عامل ساده تعاملی و سازگار با همه رایانه‌ها منجر به خلق سیستم عامل یونیکس در سال 1973 شد.

وی در اواسط دهه 70 وقتی دید زبان‌های برنامه نویسی موجود برنامه‌ها را برای اجرا محدود به محصولات و سیستم‌های خاصی می‌کنند و امکان اجرای یک برنامه بر روی همه رایانه‌ها به سادگی وجود ندارد زبان برنامه نویسی سی را اختراع کرد.

سازگاری با سخت افزارهای مختلف اجرای این زبان را بر روی رایانه‌های مختلف به سادگی ممکن می‌کرد و همین مسئله برنامه نویسی و طراحی نرم افزار را یک گام اساسی به جلو برد.


رکود اقتصادی دامن مایکروسافت را هم گرفت

ارسال  شده توسط   در 90/7/24 4:12 عصر

رکود اقتصادی دامن مایکروسافت را هم گرفت
در حالی که ویندوز 7 تاکنون کم و بیش با استقبال مواجه شده، نگرانی مجدد از سقوط ارزش سهام در بورس‌های اروپا و اعتراضات مردمی موجب شده مردم خرید رایانه و سخت افزار تازه را کاهش دهند و این مسئله فروش ویندوز 7 و نرم افزار اداری آفیس را کاهش داده است.
بر اساس یافته های دو موسسه تحقیقاتی گارتنر و آی دی سی، رشد خرید رایانه های جدید 3.2 و در خوش‌بینانه‌ترین حالت 5.1 درصد خواهد بود.
همچنین ناظران بازار می‌گویند با اعلام خبر عرضه ویندوز 8 در سال 2012 و جنجال خبری گسترده در مورد رابط کاربری جدید و لمسی آن و حذف صفحه کلید و موشواره از این ویندوز بسیاری ترجیح می‌دهند ویندوز 7 را خریداری و نصب نکنند و تا زمان عرضه ویندوز 8 منتظر بمانند.
بر همین اساس، پیش بینی‌های قبلی در مورد درآمد مایکروسافت از محل فروش ویندوز تغییر کرده و از 4.96 به 4.84 میلیارد دلار رسیده است.

فیسبوک در انگلیس مسدود نمیشود

ارسال  شده توسط   در 90/7/24 4:8 عصر

فیس‌بوک در انگلیس مسدود نمی‌شود

بنا بر اعلام مدیران شبکه اجتماعی فیس‌بوک، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هرگز حتی درمواقع ناآرامی‌های داخلی هم فیس بوک را مسدود نمی‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از اینکه تعدادی از مدیران اجرایی فیس‌بوک، توییتر و بلک بری به این دلیل که سرویس‌هایشان برای هماهنگی و تشویق به چپاول در شورش‌های انگلستان استفاده شده بود، به یک جلسه با وزیر کشور انگلستان فراخوانده شدند، این تصور ایجاد شد که این دولت سعی دارد موقتا شبکه‌های دیجیتالی را به حالت تعلیق درآورد.

اما جوآنا شیلدز، معاون ارشد فروش و توسعه محصول فیس‌بوک در اروپا، احتمال مسدود کردن بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان توسط دولت را رد کرد.

به گفته وی، فیس‌بوک با دولت انگلیس رابطه بسیار قوی داشته و اگر افرادی از طریق صفحه فیس‌بوکشان ایجاد مشکل کنند و آن را به اطلاع عموم برسانند، شناسایی و دستگیر می‌شوند.

اما دیوید کامرون اعلام کرده است که دولت انگلیس با پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی در حین شورش‌ها همکاری داشته تا متوقف ساختن افرادی که از طریق این وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها ارتباط برقرار می‌کنند را مورد بررسی قرار دهند.