نتایج جستجوی برخی کلمات خاص در موتورهای جستجوی یاهو و Bing منجر به هدایت به صفحات خرابکاری می شوند که حاوی یک rootkit بسیار خطرناک هستند.

بنا به گفته متخصصان امنیتی از شرکت تولید کننده آنتی ویروس GFI، جستجوی فایل های فلش با استفاده از موتورهای جستجویBing و یاهو منجر به هدایت به صفحات وب جعلی می شود که منتشر کننده rootkit هایی هستند که به سختی قابلیت حذف یا پاکسازی دارند.

 

این مشکل در نتایج پشتیبانی شده توسط موتور جستجو یا همان تبلیغاتی که در بالای نتایج جستجو برای کلماتی خاص دیده می شوند، وجود دارد.

این نتایج کمی متفاوت از نتایج طبیعی الگوریتم موتور جستجوی Bing است ولی به اندازه ای نزدیک به کلمات مورد جستو است که کاربران غالباً بر روی آنها کلیک می کنند.

در حمله جدید، مشاهده شده است که در زمان جستجوی کلمه ”Adobe Flash”  یک نتیجع تبلیغاتی با عنوان “Download Flash Player” ظاهر می شود که متعلق به وب سایت GetAdobeFlash.com است.

بنا به گفته های شرکت امنیتی GFI کلیک کردن بر روی لینک مذکور کاربر را به صفحه ای جعلی هدایت می کند که به ظاهر لینکی برای دانلود فلش پلیر 10 دارد اما به واقع یک روتکیت بسیار خطرناک را انتشار می دهد که پاک کردن آن تقریباً غیر ممکن است.

در گذشته گوگل هدف اصلی مجرمان اینترنتی برای قانع کردن و فریب دادن تیم فروش این شرکت برای پذیرفتن تبلیغات خرابکارانه بود، اما گوگل در حال حاضر در این مورد بسیار سخت گیری می کند و چنین حملاتی به ندرت بر روی آن مشاهده می شود، به همین دلیل مجرمان اینترنتی به اهداف جدید یعنی یاهو  و Bing هجوم آورده اند.